El disseny
de l’EyeCopter, un exemple de projecte emprenedor
Marc
Unzueta i Víctor Robert són dos estudiants de segon de batxillerat de l’Escola
Pia de Santa Anna que han creat l’EyeCopter, un petit helicòpter no tripulat
“sorgit d’un brainstorming per trobar idees viables per reduir els costos de
les activitats aèries”. A partir d’aquí, van dissenyar un aparell de control
remot capaç d’enregistrar imatges. Unzueta i Robet expliquen que “la voluntat
és fer eficients activitats que econòmicament avui són molt costoses”. Per
això, a banda de ser una afició, tenen la intenció de donar-li tres funcions:
prevenció d’incendis, control de masses en manifestacions i gravació d’imatges
aèries.
Unir coneixements
Els
estudis de Batxillerat així com els universitaris compartimenten els
coneixements en àrees molt concretes i diferenciades. Els joves emprenedors han
volgut trencar barreres i mesclar de nou coneixements de dues branques d’estudi
diferents: la tecnològica i la social. La seva tutora del treball de recerca,
Marta Mons, assegura que “el projecte ha anat creixent perquè han ajuntat les
eines que necessitaven”, fent referència al coneixement tecnològic necessari
per desenvolupar l’EyeCopter i el social per tal de gestionar el projecte
correctament i “saber quines opcions reals té de sortir al mercat”, afirma
Mons.
Micromecenatge
Tots
dos emprenedors ara volen fer un pas endavant. El seu innovador helicòpter ha
entrat a la pàgina de micromecenatge Goteo.org, un espai que confien “ens
permetrà recuperar la inversió inicial feta”. En la primera ronda de la
recol·lecta, els estudiants demanen 875 euros que també serviran per començar a
millorar el projecte. Goteo.org, però, els obre les portes a “plantejar-nos la
nostra idea com a model de negoci”. Per això, a llarg termini volen
“desenvolupar una empresa especialitzada en la construcció de quadcopters que
facin un servei que actualment costa molts diners”, com ara controlar grans
masses de gent en manifestacions o reduir el nombre d’incendis mitjançant la
prevenció.
Opció de futur
El
projecte s’ha desenvolupat en el marc d’una assignatura que ofereix l’escola,
‘Emprenedoria i Innovació’. Estel Paloma, que n’és la responsable, afirma
rotundament que “l’EyeCopter pot ser un model de negoci”, però sobretot destaca
la capacitat emprenedora dels dos joves. Així, Paloma reconeix que “emprendre
és tenir una actitud positiva i des de les escoles tenim l’obligació
d’impregnar els alumnes i de transmetre’ls aquesta visió”. Igualment, afegeix
que “es tracta d’ajudar-los perquè l’EyeCopter sigui una llavor pel seu futur”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada