Carrets portaequipatges. |
Amb aquesta mesura la companyia assegura que estalviarà 8 milions d’euros anuals, fet que no permetrà autofinançar un servei que costa 11,8 milions d’euros a tota la xarxa i 10,2 milions als 7 aeroports amb més trànsit, però sí que suposarà un estalvi que segons Aena permetrà “fer-la econòmicament viable i mantenir un servei de qualitat”. L'empresa ha destacat que el preu d'un euro serà similar al que es cobra en altres aeroports europeus, i inferior al de les instal·lacions del Regne Unit. Aena afegeix que la taxa per utilitzar els carrets existeix a un de cada quatre aeroports al món.
L’ens públic ha
mantingut disputes amb Ryanair, que disminuïa la seva presència a Espanya
al·legant que Aena havia apujat les taxes repetidament en els últims temps,
mentre que aquests últims ho desmentien. Aena està en procés de privatització,
i aquesta mesura que encara no s’ha concretat ja ha trobat opositors.
El WiFi tampoc és gratis
Un altre servei gairebé indispensable que és de pagament als aeroports espanyols, en aquest cas des
dels seus orígens, és el WiFi. Aena tampoc l’ofereix en cap cas de
manera gratuïta als seus usuaris, segons una investigació realitzada pel cercador
de vols barats LiliGo. El document mostra que només en el cas de l’aeroport de Barcelona-El
Prat es permet connectar-se
sense haver de pagar, però només durant 15 minuts i amb la condició que es
registri al lloc web de l’operador que gestiona el servei, Kubiwireless.
El cas espanyol, de fet, és únic a Europa, ja que la resta de països observats
hi ha almenys un aeroport amb WiFi gratuït i il·limitat, i en alguns països (França,
Anglaterra i Portugal) n’hi ha fins a 9.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada